چکیده در این مقاله با یک دیدگاه خاص، در مورد طراحی و استفاده از منابع آموزشی بحث می کنیم که با به کارگیری رویکرد اسنادی تعلیمی به ارمغان آمده است. ما این رویکرد نظری و روش بررسی بازتابنده” مربوط به آن را معرفی می کنیم. فرض می کنیم که معلمان و استادان تربیت معلم، اسناد، منابع مرتبط و طرح استفاده از این منابع را توسعه می دهند. نمونه های گویایی از منابع درسی ارائه می کنیم که از چرتکه چینی استفاده می کنند. با استفاده از این منابع، نتایج مربوط به اسناد ارائه شده توسط یک معلم مدرسه ابتدایی و استادان تربیت معلم را ارائه می کنیم. به طور همزمان ظرفیت معلم برای استفاده از منابع آموزشی و تاثیر برنامه درسی بر آموزش را تجزیه و تحلیل نمودیم.
۶- نتیجه گیری و سهم DAD در ارگونومی برنامه درسی ما دو سوال تحقیق داشتیم: یکی درباره اسناد ارائه شده توسط رز به عنوان معلم، همراه با کار مستندسازی او با منابع کیت چرتکه؛ و دیگری در مورد مدارکی که رز به عنوان استاد تربیت معلم تدوین کرده بود، همراه کار مستندسازی او با منابع چرتکه چینی در مسیر آموزشی مدرسه. این دو پرسش، به سه هدف این مقاله مربوط بودد: بررسی تعاملات بین معلم یا استاد تربیت و منابع؛ نشان دادن کاربرد DAD؛ و بررسی نقش احتمالی DAD در ارگونومی برنامه تحصیلی. در بخش نتیجه گیری، به پاسخ این سوالات و سهم آن ها در هر یک از این سه هدف برمی گردیم. ما پنج سند ارائه شده توسط رز (به عنوان معلم) را، برای پنج هدف مختلف فعالیت او شناسایی کردیم: دانش آموزان را وادار به کار کردن، دانش آموزان را وادار به تمرین کردن، دانش آموزان را وادار به تحقیق و بحث کردن؛ تطبیق دادن تدریس با دانش آموزان مختلف و مشاهده و تجزیه و تحلیل کار دانش آموزان. رز در کارهای قبلی نیز این اهداف را داشت، اما اکنون اسناد جدیدی ارائه کرد (که در بخش ۵٫۱٫۲ توضیح داده شد). این اسناد چرتکه و منابع مربوط به کیت چرتکه را شامل می شوند، زیرا فعالیت او مطابق با این اهداف است. به طور مشابه، ما سه سند ارائه شده توسط رز (به عنوان یک استاد تربیت معلم) را برای اهداف زیر شناسایی کردیم: وادار کردن کارآموزان به رفتار ماهرانه و تمرین؛ نشان دادن فیلم در کلاس درس و بحث درمورد آن؛ و حمایت از کارآموزان برای امتحان آموخته هایشان در خارج از کلاس. این اسناد (که در بخش ۵٫۲٫۲ توضیح داده شد) شامل منابع چرتکه چینی در مسیر آموزشی مدرسه است. ما ادعا نمی کنیم که پیدایش اسنادی رز را به طور کامل تحلیل نمودیم؛ به جای آن بر مهمترین اسناد او تمرکز کردیم. |
منابع ,معلم ,ارائه ,اسناد ,کنیم ,استفاده ,استفاده از ,دانش آموزان ,می کنیم ,از منابع ,کنیم که ,مسیر آموزشی مدرسه
درباره این سایت